13 Ağustos 2011 Cumartesi

Riski Yönetebilen Şirketlerin Özellikleri Nelerdir?


Danışmanlık şirketi Deloitte’in, “Kurumsal Risk Yönetimi” alanında yaptığı araştırmaya göre, “riski yönetebilen” bir şirket olmanın ilkeleri şöyle sıralanıyor:


* Böyle şirketlerde, riskin, kurum genelinde tutarlı şekilde kullanılan, hem değer yaratma hem de değerleri korumayı kapsayan ortak bir tanımı vardır.
* Riski yönetebilen şirket, işletmenin tamamında risklerin yönetimi için uygulanan uygun standartlar ile desteklenen ortak bir risk çerçevesine sahiptir.
* Risk yönetimiyle ilgili roller, sorumluluklar ve yetkiler, açık bir şekilde tanımlanarak organizasyon içinde yerini almıştır.
* Farklı departmanlar, riske ilişkin sorumluluklarını yerine getirirken, onlara destek olan ortak bir risk yönetim altyapısı oluşturulmuştur.
* Şirketin risk yönetimi uygulamaları, idari organların (kurullar, denetim komiteleri vb.) sorumluluklarını yerine getirebilmeleri için şeffaf ve açıktır.
* Üst yönetim etkili bir risk programının tasarlanmasından, uygulanmasından ve sürdürülmesinden sorumludur.
* Farklı departmanlar, kendi işlerini yapmaktan ve yönetim tarafından belirlenmiş olan risk çerçevesi içersinde aldıkları riskleri yönetmekten sorumludur.
* Finans, hukuk, bilgi teknolojileri, insan kaynakları gibi stratejik öneme sahip departmanlar, şirketin risk programıyla bağlantılı olarak iş birimlerine destek verir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder